Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

BUSINESS STORIES:Η επιχειρηματική ιστορία του Παζαρόπουλου

Η λύση μιας συνεργασίας στο εμπόριο, μετά από 16 χρόνια, δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση. Ιδιαίτερα όταν λέγεσαι Σπύρος Παζαρόπουλος και έχεις συνδέσει το όνομά σου με δύο από τις δημοφιλέστερες μάρκες αυτοκινήτων στην Ελλάδα, την VW και την Audi.

Τo «διαζύγιο» με την Kosmocar δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία. Από την άνοιξη είχαν εκδηλωθεί ανοικτά πια τα προβλήματα του ομίλου Σ. Κ. Παζαρόπουλος, όταν τον Μάρτιο η Kosmocar ανέλαβε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις 250 πελατών παραδίδοντας η ίδια τα οχήματα για τα οποία είχε καταβληθεί προκαταβολή, μια υποχρέωση της τάξης των 5,5-6 εκατ. ευρώ, ενώ η Παζαρόπουλος ανταπαντούσε πως είναι «προσωρινή η καθυστέρηση σε παράδοση αυτοκινήτων» και κάνοντας λόγο για «συγκυριακό γεγονός».




Από πέρυσι το καλοκαίρι, μετά το «κανόνι» της Απέργης, είχαν ξεκινήσει οι… ψίθυροι για δυσκολίες και ζητήματα ρευστότητας στον Παζαρόπουλο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, τα ταμειακά προβλήματα ξεκίνησαν για την εταιρεία όταν η Kosmocar μείωσε τις γραμμές πίστωσης που χορηγούσε στον Παζαρόπουλο λόγω της κρίσης και της απόφασης της κυβέρνησης να μην υλοποιηθεί το πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.

Δεν είναι λίγοι στην αγορά ΙΧ που «βλέπουν» τα δύσκολα τώρα να αρχίζουν. Όπως ανέφεραν στο «Κ» εκπρόσωποι του κλάδου, γνωρίζοντας την ιδιοσυγκρασία και την πορεία του κ. Παζαρόπουλου «μπορεί να έχει τραυματιστεί, αλλά δεν θα πέσει εύκολα…». Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο επιχειρηματίας σκοπεύει να στραφεί στις αγορές μεταχειρισμένων VW και Audi, αλλά και να δώσει έμφαση στο service, έστω και αν πια τα συνεργεία του δεν θα ανήκουν στο επίσημο δίκτυο της Kosmocar.

Μάλιστα, κάποιοι ήδη κάνουν λόγο για… επερχόμενο «πόλεμο» στο κομμάτι των ανταλλακτικών και των επισκευών, αφού ο κ. Παζαρόπουλος διαθέτει πλήρως εξοπλισμένες μονάδες και πλέον σε πολλά τμήματα των τιμολογήσεων θα μπορεί να είναι πιο ανταγωνιστικός. Πέρυσι επένδυσε 2,5 εκατ. ευρώ σε ένα μεγάλο Κέντρο Γνήσιων Ανταλλακτικών στον Ρέντη. Την ίδια στιγμή οι συνεργασίες του με την Fiat Automobile Hellas ( Fiat - Lancia - Alfa Romeo - Abarth ) και την Ford Motor Hellas συνεχίζονται κανονικά.

Όλα αυτά σε μια αγορά που υποφέρει εδώ και μήνες και τον κ. Παζαρόπουλο να καλείται να διαχειριστεί και τις τράπεζες, αφού με βάση τον ισολογισμό της χρήσης 2008, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις του ομίλου εμπορίας αυτοκινήτων ήταν 36,57 εκατ. ευρώ. Για την περσινή χρήση εκτιμάται ότι το «άνοιγμα» στις τράπεζες υπερβαίνει τα 40 εκατ. ευρώ.

Στην αγορά πάντως, εκτιμούν ότι και η Kosmocar θα αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις από αυτό το… διαζύγιο. Και αυτό γιατί η Παζαρόπουλος αποτελούσε τον μεγαλύτερο επίσημο αντιπρόσωπό της στην περιοχή της Αττικής, αποφέροντάς της ετησίως πάνω από 10 εκατ. ευρώ κέρδη, ενώ οι πωλήσεις του στα 16 χρόνια είχαν υπερβεί σε αξία το 1 δισ. ευρώ. Οι ίδιοι παράγοντες θεωρούν αμφίβολο πως μπορεί να «πιάσει» αυτούς τους τζίρους, παρά το γεγονός ότι στα Βόρεια Προάστια, δηλ. τις περιοχές… ισχύος του Παζαρόπουλου, έχει χτίσει δύο μεγάλες κάθετες μονάδες.
Ο άνθρωπος των Γερμανών στην Ελλάδα

Πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στην αγορά του αυτοκινήτου μετρά ο Σπύρος Παζαρόπουλος, ο οποίος δεν συνέχισε την πορεία του στην οικογενειακή βιοτεχνία, εξαιτίας… της θάλασσας. Σε ηλικία 15-16 χρονών το οικογενειακό ΙΧ που οδηγούσε στις διακοπές κατέληξε... υποβρύχιο. Όταν ο πατέρας του προσπάθησε να αγοράσει καινούργιο εν έτη 1983 διαπίστωσε τα προβλήματα της ελληνικής αγοράς με τις πολύμηνες αναμονές και επέλεξε να το φέρει κατευθείαν από τη Γερμανία, κάτι που έγινε άμεσα.

Η αποτελεσματικότητα των Γερμανών έμεινε χαραγμένη στη μνήμη του νεαρού τότε Σπύρου. Μερικά χρόνια αργότερα πήγε ο ίδιος στην εντυπωσιάστηκε από τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς και αποφάσισε να φέρει κάποιες από τις υπηρεσίες που υπήρχαν εκεί στην Ελλάδα. Έτσι το 1992 εφαρμόζεται το μέτρο της απόσυρσης και ο κ. Παζαρόπουλος συνεργαζόμενος και με άλλους dealer, κάνει πολλές αποσύρσεις και αποκομίζει σημαντικά κέρδη. Δύο χρόνια μετά έρχεται η συμφωνία με την Kosmocar, εγκαινιάζοντας στη Λ. Κύμης στη Νέα Ιωνία την πρώτη κάθετη μονάδα αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Ο 43χρονος επιχειρηματίας έχει φέρει πολλές καινοτομίες στην Ελλάδα: είναι ίσως ο πρώτος που εισήγαγε την αντικατάσταση οχήματος σε περιόδους service, αλλά και αυτός που έφερε την 24ωρη υπηρεσία παροχής οδικής βοήθειας. Όλα αυτά βοήθησαν τη VW να είναι για σειρά ετών μια από τις πρώτες μάρκες στην Ελλάδα και ο ίδιος... ο άνθρωπος των Γερμανών στη χώρα μας.

Αν και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο όμιλος δείχνουν περίτρανα την γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των αυτοκινήτων, κάποιοι αποδίδουν την κρίση στην υπέρμετρη φιλοδοξία του κ. Παζαρόπουλου. Δεν ήταν λίγες οι φορές εξάλλου που η επιθετική στρατηγική του προκαλούσε «γκρίνια» στο υπόλοιπο δίκτυο αντιπροσώπων της VW και Αudi, ενώ στο παρελθόν έδινε τις καλύτερες τιμές στις ανταλλαγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τις υψηλότερες εκπτώσεις στην αγορά καινούργιων μοντέλων θυσιάζοντας κάποιες φορές ακόμη και το κέρδος του.


*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 17ης Ιουλίου

http://www.capital.gr/news.asp?id=1016609

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου